Rekisteriseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n mukainen rekisteriseloste.
Rekisterin pitäjä: Tmi Omama, Y-tunnus 2373727-5.

Rekisterin käyttötarkoitus on Omaman asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä asiakkaiden tilausten arkistointi ja käsittely. Tietoja voidaan käyttää toiminnan kehittämiseen. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä rajoissa. Tietoja ei luovuteta eteenpäin eikä niitä käytetä markkinointiin ilman asiakkaan hyväksyntää.

Henkilörekisteri sisältää seuraavia tietoja:

•Henkilön etu- ja sukunimi
•Sähköpostiosoite
•Postiosoite
•Puhelinnumero
•Tiedot käsitellyistä tilauksista

Järjestelmän tietoihin pääsevät ainoastaan rekisteriä hoitava eli Omama. Näiden lisäksi tarvittaessa myös tietojärjestelmien ylläpitäjät. Kaikkia rekisterin käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus.
Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot yksityisille henkilöille (kuluttajille)

(Yrityksille, yhteisöille ja järjestöille erilliset toimitusehdot sivun lopussa).

Verkkokauppias: Tmi Omama 2373727-5 (jäljempänä ”verkkokauppa”).
Näitä sopimusehtoja sovelletaan verkkokaupan ja kuluttajan väliseen kauppaan tilattaessa Omama -nettikaupasta.

If you want to order products from abroad, please contact us by e-mail: info(a)omama.fi

Tilauksen tekeminen

Kaikki verkkokaupassa esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Helpoin ja nopein tapa on tilata tuotteet nettikaupan ostoskorin kautta ja maksaa Paytrailin kautta. Voit tilata myös myös sähköpostitse: omama.info(a)gmail.com tai puhelimitse. Verkkokauppa lähettää automaattisen tilausvahvistuksen tilauksestasi, kun tilaat ostoskorin kautta. Mikäli jostain syystä tilausvahvistusta ei tule, tarkistathan ensin roskapostikansion ja otat sitten yhteyttä sähköpostitse, niin selvitetään missä vika. Rekisteröityessä asiakkaaksi, näet laskun ja tilauksesi tilan automaattisesti.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia, tekstiviestejä tai WhatsApp-viestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa.

Toimituskulut

Toimituskulut koskevat ainoastaan Suomeen toimitettavia tilauksia.

Toimituskulut ovat 3,95€ kaikkiin postitse toimitettaviin tilauksiin. Kuukautiskupin toimituskulut ovat 5,90€.
Noudettaessa tilauksen Kotkasta toimituskuluja ei peritä.

Mikäli asiakas jättää noutamatta maksetun mittatilauksensa postista, veloitamme postitoimipaikka palautuksesta ja uudelleen postittamisesta aiheutuneet kulut, yhteensä 15€.

Verkkokauppa pidättää oikeuden poikkeaviin toimituskuluihin esim. kampanjoiden yhteydessä, poikkeuksista ilmoitamme erikseen.

Ahvenanmaan ja ulkomaan tilauksissa veloitetaan erillisen hinnaston mukaan, ota yhteyttä sähköpostitse.

Toimitustapa ja –aika:

Tilaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Normaali toimitusaika varastovalmiissa tuotteissa on 1-2 arkipäivää. Mittatilaustuotteilla toimitusaika on noin 1-2 viikkoa. Verkkokauppa ei vastaa verkkokaupasta riippumattomista viivästyksistä toimituksissa.

Tilaus toimitetaan postitse:
Tilauksen toimittaa pääsääntöisesti Posti (Posti Group Oyj). Alle 3 cm:n paksuiset lähetykset toimitetaan kirjeenä postilaatikkoon. Postipaketti toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan, jossa paketti säilyy yhden viikon. Jos pakettia ei noudeta siihen mennessä, se palautuu verkkokaupalle. Kts. toimituskulut yllä.

Nouto:
Tuotteet on mahdollista myös noutaa Kotkasta, jolloin tilauksesta ei tule toimituskuluja. Valitse tällöin toimitustavaksi nouto.

Maksutavat

Verkkokaupassa tilaus maksetaan ennen tuotteiden toimittamista joko verkkomaksupainikkeen kautta pankkitunnuksillasi, laskulla tai noudettaessa varastovalmiita tuotteita maksu onnistuu myös käteisellä.

Paytrail:
Tämä on nopein tapa. Voit maksaa tilauksesi oman pankin verkkomaksunpainikkeen kautta, pankki-tai luottokortilla (Visa, Mastercard), mobiilisti (MobilePay, Pivo tai Siirto) tai valita laskuntai osamaksun (OP-lasku tai Walley).
Paytrail Maksupalvelutarjoaja: Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Jotta tilauksen suorittaminen onnistuu loppuun asti, muistathan palata takaisin verkkokauppaan maksupainikkeiden käytön jälkeen.

Käteinen: Noutaessasi tilauksen Kotkasta.

Vaihto- ja palautusoikeus:
Peruuttamisilmoitus

Sinulla on kuluttajana oikeus peruuttaa tilaamasi tuote/tuotteet peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla viimeistään 14 päivän kuluttua (KSL 6:14) tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty.

Peruuttamisilmoitus tehdään sähköpostitse (info(a)omama.fi) tai peruuttamislomakkeella. Vastaamme 48 tunnin sisällä. Paperista peruuttamislomaketta emme ekologisista syistä lähetä. Tilausvahvistuksessa tulee linkki palautuslomakkeeseen. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoitus voidaan tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen. (KSL 12:1e). Jos ilmoituksen saapumisen ajankohdasta ei voida esittää muuta selvitystä, postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen myyjälle seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä ja sähköisesti lähetetyn päivänä, jona ilmoitus on lähetetty. (KSL 12:1c) Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus myös ennen tavaran toimittamista. Peruuttamisoikeuden käyttämiselle ei tarvitse esittää perusteluja.

Sinulla kuluttajana ei ole peruuttamisoikeutta, jos: (KSL 6:16) sopimus koskee tavaraa:
- Joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (mittatilaustuotteet).
- Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin.

Vastuu vastaanotetusta tavarasta ja tavaraan tutustuminen
Kuluttajan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamis-tilanteessa. (KSL 6:18)
Kuluttajalla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen. (HE 157/2013)

Tavaran palauttaminen ja kustannukset
Jos kuluttaja peruuttaa sopimuksen, hänen on palautettava tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. (KSL 6:17) Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää esimerkiksi palautuskuitilla, että tavara on palautettu määräajassa. Kuluttajan vastuulla on maksaa palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset, jos elinkeinonharjoittaja ei ole sitoutunut vastaamaan niistä. (HE 157/2013). Omamalla ei ole asiakaspalautusta ja palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Maksun palauttaminen
Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kaikki kuluttajalta saadut maksusuoritukset. Myös tuotteen toimittamisesta perityt edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset kulut on palautettava. (KSL 6:17.3) Kuluttajalla ei kuitenkaan ole oikeutta saada takaisin kaikkia maksusuorituksiaan, jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt.
Jos kuluttaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi pikatoimituksen, elinkeinonharjoittaja ei ole kuitenkaan velvollinen palauttamaan toimitustavasta aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.
Elinkeinonharjoittajalla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin tai kuluttaja on osoittanut esimerkiksi palautuskuitilla lähettäneensä tavaran takaisin elinkeinonharjoittajan ilmoittamaan osoitteeseen.
Elinkeinonharjoittajan on palautettava saamansa suoritukset samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt. Jos kuluttaja on maksanut ostoksensa esimerkiksi verkkopankissa, suoritus on palautettava kuluttajan ilmoittamalle pankkitilille. Jos tilinumero ei ole tiedossa, palautuksen voi tehdä esimerkiksi maksuosoituksena. Luottokorttimaksu hyvitetään vastaavasti luottokortille. (KSL 6:17.4)

Vaihto
Jos tuote halutaan vaihtaa toiseen, palautetaan vaihdettava tuote ja tehdään vaihdettavasta tuotteesta täysin uusi tilaus. Uudesta tilauksesta veloitetaan tilauksen mukaiset postikulut.
Palautetun tuotteen hinta palautetaan sinulle, kun tuote on todettu myyntikuntoiseksi, kuitenkin 14 päivän sisällä palautuksesta. Emme lunasta postiennakkopalautuksia tms.

Muistathan, että asiakkaan velvollisuus kuluttajana on tilauksen saatuaan tarkistaa sen oikeellisuus ja paikkansapitävyys. Jos tilauksen sisältö on eriävä kuitin kanssa, tulee asiakkaan ottaa yhteyttä välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen ei tilauksen sisältöä koskevia reklamaatioita oteta vastaan.

Valmistusvirhe
Jos ostamassasi tuotteessa on valmistusvirhe, voit tehdä tuotteesta reklamaation verkkokauppaan sähköpostitse omama.info(a)gmail.com otsikolla ”Reklamaatio”. Saat lisäohjeet kuinka toimia. Ensisijaisesti valmistusvirheelliset tuotteet korjataan tai vaihdetaan uuteen tai vastaavaan niin erikseen sovittaessa. Mikäli nämä vaihtoehdot eivät ole verkkokauppiaalle mahdollisia, palautetaan rahat tilillesi eli tehdään kaupan purku.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Toisinaan voi käydä niin, että postituksen aikana lähetys vaurioituu. Tarkistathan lähetyksen kunnon Postin henkilökunnan läsnä ollessa. Mikäli lähetys ja tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee samantien postissa asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä verkkokauppaan.

Muuta

Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnan muutoksiin eikä vastaa mahdollisista virheistä materiaali- sekä tuotetiedoissa. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Tällä tarkoitetaan sitä, jos tuotteen hinta poikkeaa niin paljon tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Mahdollinen alennuskoodi tulee syöttää ostoskorissa olevaan kenttään.
Alennuskoodia ei voi käyttää tilauksen jälkeen eikä alennuksia hyvitetä jälkikäteen.
Yhdessä tilauksessa voi käyttää vain yhtä alennuskoodia kerrallaan.

Mittamuutostilauksissa (eli tuote valmistetaan asiakkaan antamien mittojen mukaan) peritään kaavamuutoksesta lisämaksu, joka on 2-5€.

Tilauksen tekijän tulee olla 18 vuotta täyttänyt henkilö.
Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Onko sinulla kysyttävää Omama tuotteista tai nettikaupassa asioimisesta? Autan mielelläni.

TOIMITUSEHDOT YRITYKSILLE, YHTEISÖILLE, KUNNILLE JA YHTEISÖILLE

Tilaaminen
Tilauksen voi tehdä verkkokaupan kautta, sähköpostitse, puhelimitse, Facebookin tai tapaamisen yhteydessä.
Asiakasta sitova sopimus syntyy, kun asiakas tilaa tuotteita, eikä sähköpostitse tai kirjallisesti saamaansa tilausvahvistukseen reagoi 7 päivän kuluessa.
Tilaamalla hyväksyy nämä toimitusehdot. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on tutustuttava ennen tilaustaan kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Toimitus
Asiakas maksaa toimituskulut 10-15€.
Tuotteet toimitetaan laskun maksamisen jälkeen postitse tai matkahuollon kautta. Lisämaksusta toimitus ovelle on myös mahdollinen, tästä mainittava tilattaessa.
Tilaustuotteiden toimitusaika on 1-4 viikkoa maksun kirjautumisesta tilille.

Maksaminen
Laskulla maksuaikaa on 7-14 pv:ä. Maksukehotuksesta veloitamme 5€ (alv0%). Viivästyskorko on 11%.

Palautus ja reklamaatio
Tilaukset ovat sitovia ja virheettömillä tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
Valmistusvirheellisten kohdalla korjaamme/korvaamme vain viallisen tuotteen, ei siitä johtuvia tiedon- tai tulonmenetyksiä.
Tuotteita ei korvata mikäli niitä korjattu tai muokattu jonkun muun kuin Omaman toimesta.
Tilatut tuotteet tulee tarkistaa heti tilauksen saavuttua. Virheellisesti toimitetut korvataan vain, jos asiakas ilmoittaa virheestä 7 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.
Jos paketti on vioittunut postin kuljetuksen aikana, tulee siitä tehdä välittömästi reklamaatio postiin/matkahuoltoon.
Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Verkkokaupassa oleva kuva saattaa poiketa oikeasta tuotteesta.

Muuta
Suuremmissa erissä voi pyytää myös tarjouksia.
Muistathan ilmoittaa myös y-tunnuksen, yhteyshenkilön nimen, laskutus- ja toimitusosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostin.

Haluatko jälleenmyyjäksi? Ota yhteyttä, vaikka heti :) Jälleenmyyjällä tulee olla y-tunnus; harmaata taloutta emme hyväksy.

Tietoja käyttää ainoastaan Omama eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit